Sokat hallani, hogy tanácsadók, irodák, sőt egész hálózatok arra panaszkodnak, hogy a COM vég nélkül növeli az árakat.
De mit lehet csinálni, ha egyszer ott vannak a vevők? Meddig éri meg ott hirdetni? Van hatékonyabb, de olcsóbb módja a vevőszerzésnek?
Ennek megválaszolására a RealMonitor végzett egy felmérést a legnagyobb hálózatok körében, azt kutatva, hogy átlagosan mennyibe kerül egy vevő megszerzése a COM-on. A felmérés 3 különböző hálózat 15 irodájának elemzésével készült és az alábbi eredményt hozta:
(az irodák átlaga)
1 darab hirdetési adatlap megjelenésének költsége: 100 Ft
1 darab telefonos érdeklődés költsége: 1.500 Ft
1 darab adásvételig eljutott vevő költsége: 40.000 Ft
Azaz átlagosan ezek az irodák 200.000 Ft elköltésével 2.000 darab hirdetésmegjelenésre, ebből 130 darab bejövő hívásra, és végül 5 darab vevőre tettek szert.
Menyibe kerül egy vevő nekünk? Hol érdemes hirdetésre költenünk?
A saját számainkat mi is kiszámolhatjuk külön a COM, Jófogás, Google, Facebook vagy bármely tetszőleges hirdetési oldalra. Ehhez arra van szükség, hogy az egyes oldalakon más telefonszámmal hirdessünk és az innen érkező hívásokat külön mérjük. Erre a legalkalmasabb, ha az egyes oldalakhoz külön-külön virtuális telefonszámokat hozunk létre és az adott oldalon mindig az ahhoz az oldalhoz tartozó virtuális számmal hirdetünk – ha még nincsenek virtuális telefonszámaid, itt tudsz igényelni.
A virtuális számokra érkezett ügyfélhívásokról automatikusan készül hívási statisztika, így hó végén rendelkezésünkre áll mindhárom adat minden vizsgált hirdetési oldallal kapcsolatban:
- Mennyit költöttünk az adott oldalon?
- Hány hívás érkezett az adott oldalról?
- Az oldalról érkező érdeklődők közül hányan vásároltak?
Ennek ismeretében már könnyen kiszámítható, hogy az egyes oldalakon mennyibe kerül egy telefonhívás és végül egy vevő. A pénzünket értelemszerűen ott érdemes elkölteni, ahol a legolcsóbbra jön ki egy vevő megszerzése.
Haladóknak: Hogyan tudjuk tovább csökkenteni a vevőszerzés költségeit?