fbpx Skip to main content

Nem a legfrissebb, de nagyon érdekes cikk 🙂 Mit csinál máshogy a “gazdag” (évi 100.000 dollár felett kereső), mint a “szegény” (évi max. 35.000 dollár bevételű) amerikai ingatlanos?

(Viszonyításképpen: aki évi 100.000 felett keres, az az ottani társadalom top 20, aki 30.000 alatt, az az alsó 20%-ában van benne.)

Angolul tudók kedvéért az eredeti cikk itt található: https://activerain.com/blogsview/2594884/rich-real-estate-agent

A kép forrása: ActiveRain.com.

A fő különbségek, röviden összefoglalva:

A magas bevételűek

    • 6-szor annyit költenek technológiára (jó weboldal, CRM-rendszer és email-marketing használata)
    • lényegesen több saját online tartalmat állítanak elő (Youtube vlog (22%-os különbség), blogírás, Twitter és Linkedin jelenlét). A Facebook-jelenlétben elenyésző, 2%-os különbség volt mindössze – mert Amerikában szinte minden ingatlanos használja a Facebookot.
    • 10-szer többet költenek marketingre (online hirdetésekre, de hagyományos újsághirdetésekre is többet költenek; lényegesen többen (26%-os különbség) alkalmaznak marketingügynökséget vagy dedikált marketingasszisztenst; viszont kevesebb hideghívást/bekopogtatást végeznek (de csak 8%-kal!) Tehát még a magas keresetűek is élnek a hideghívással.

Néhány további érdekesség:

  • A magas bevételű csoportban valamennyivel több volt a férfi (58%), míg az alacsony bevételűek között több volt a nő (60%).
  • A “gazdag” ingatlanosoknak 11-20 évnyi szakmai tapasztalata volt. A “szegény” ingatlanosoknak jellemzően 4-5 év. A válaszadók átlagosan 6-10 éve dolgoztak a szakmában.
  • Az átlagos életkor 51-60 év volt, de a magas és alacsony jövedelműek között nem volt szignifikáns életkorbeli különbség (azaz az idősebbek nem kerestek jellemzően jobban, mint a fiatalabbak, vagy fordítva).

A felmérés eredményei több ponton is torzulhattak persze: a minta nem volt reprezentatív (pl. csak az adott oldal felhasználói válaszoltak) és nem kérdeztek rá arra sem, hogy vajon fő- vagy mellékállásban ingatlanozik-e az illető. (Ez is lehet a magyarázata annak, hogy az alacsony bevételűek között több volt a nő: ahogyan a teljes munkaerőpiacon, így valószínűleg az ingatlanosok között is eleve több nő dolgozik részmunkaidőben.)

És persze itt is felmerül a tyúk és a tojás dilemmája: a magasabb marketingköltéseknek és technológiahasználatnak vajon oka vagy következménye a magas jövedelem? Azaz: attól megy jól az üzlet, mert az illető sokat költ technológiára és marketingre, vagy azért tud sokat szánni ezekre, mert magas a bevétele?

Szerintetek nálunk mi különbözteti meg a sikeres és a kevésbé sikeres ingatlanosokat?

  • Szakmai tudás, tapasztalat
  • Technológia-használat
  • Marketingköltés
  • Van körülötte egy jó csapat
  • Egyéni karizma, kisugárzás
  • Talpraesettség, önbizalom
  • Vagy valami más?