fbpx

Élet a COM-on kívül – Beszámoló a 3. Ingatlanos Reggeliről

By 2019. április 16. június 22nd, 2019 előadás, Hírek, Ingatlanos Reggeli, ingatlanszakma, közösség, Realmonitor

Az április 12-i téma nagyon sok érdeklődőt vonzott, így a lassan már hagyományossá váló helyszínünket (az irodánkat) kinőve ezúttal a Magnet Közösségi Házban szerveztük meg a Reggelit.

Faragó Péter, a Realmonitor ügyvezetője arról beszélt, hogy miért hátrányos a verseny hiánya az üzleti szektor bármely területén és miért fontos az, hogy az ingatlanos szakma művelői tájékozottak legyenek a hirdetési alternatívák – egyéb hirdetési portálok, Facebook Marketplace, Facebook csoportok, Google Ads, stb. – lehetőségeinek terén. A megszokott módszereket érdemes megvizsgálni saját üzleti gyakorlatunkban is: számoljuk végig, melyik hirdetési csatornán keresztül mekkora ráfordítással és eredményességgel jutunk bevételhez. Ebből az is kiderülhet, hogy a gyakorlatilag monopolhelyzetben lévő portálon való hirdetés nem a legeredményesebb opció.

A Facebook- és Google Ads hirdetésekről Fagyas Róbert online marketing szakember előadásában bővebben is szó esett: mindkét felületen egészen kifinomult módszerekkel célozhatunk ügyfelekre érdeklődés, élethelyzet, korábbi online viselkedés alapján. Viszonylag alacsony, pár ezer forintos költségkerettel be lehet szállni és kísérletezni ezekkel a lehetőségekkel.

Kosztolánczy György, az Otthon Centrum vezérigazgatója az eredményesség mérésének kulisszatitkaiba avatta be a résztvevőket. Konkrét példákat említve mutatta be, hogy a különféle portálok népszerűsége és költsége területenként változó – azaz egyetlen lóra tenni bár kényelmesnek tűnhet, de nem érdemes. A jelenlegi helyzetben nagyon fontos a kollektív tudatosság és a szakmai összefogás annak az érdekében, hogy olyan platformok jöjjenek létre, amelyek a szakma érdekeit szolgálják, erősítve a hirdetési piacon a versenyt.

Az eseményünk célja a gondolatébresztés, a létező, de kellőképpen ki nem használt lehetőségekkel kapcsolatos szakmai tudatosság erősítése volt és – már évek óta folytatott kultúrmissziónk célkitűzéseként – egy konstruktív, együttműködő ingatlanszakmai közösség megteremtése is.

Folytatás következik!