Bár alapvetésnek tűnik, néha feledésbe merül egy egyszerű ökölszabály. Nem az ingatlan portfólió nagysága fontos, hanem az, hogy jó ingatlanjaid legyenek. Pár darab jó áron, kizárólagosan behozott ingatlan biztos jutalékot és elégedett ügyfelet jelent, míg az átlagos, vagy annál is rosszabb áron bekötött általános szerződések többnyire csak az időnket rabolják. Ha ez utóbbiból néha-néha be is esik egy-egy adásvétel, az leginkább a véletlen műve.
De…
Manapság kizárólagos megbízást kötni jó ingatlanokra igen nehéz, hiszen elkeseredett, véres harc folyik minden egyes eladóért, ami 12.000 ingatlanos mellett nem is csoda. A tulajdonosok sajnos nem értik, hogy miért kellene elkötelezni magukat egy – jó – tanácsadó mellett, ha egyszerre akár ötnek is beadhatják az ingatlant – ami persze egy rossz döntés, erről itt írtunk részletesebben.
Mit tehetünk, hogy a jó áron behozott, ámde általános megbízásunk esetén ne egy konkurens iroda szüretelje le az adásvételt?
Több dolgot is.
1. Árkövetés
Az első és legfontosabb, hogy mindig képben legyél a jó ingatlanodra vonatkozó konkurens hirdetők árával. Még ha jó áron is hoztuk be az ingatlant, sokszor előfordul, hogy egy rátermett tanácsadó meggyőzi a türelmetlen tulajt, hogy a gyorsabb értékesítés érdekében csökkentse az árat, amiről te nem fogsz értesülni. A vevők azonban – mivel általában ár szerint rendezik sorba a hirdetéseket – először a legolcsóbb hirdetőt fogják megtalálni és felhívni. Ha pedig az nem te vagy, a te hirdetésedig már el sem jutnak. Ezért nagyon fontos, hogy automatikusan, azonnal értesülj, ha a tulaj levitte az árat és te is azonnal módosítsd annak megfelelően a hirdetésed, különben a másik, élelmes tanácsadónál landol a jutalék, hiába a jó ingatlan és a jó ár. Ebben segítségedre lehet a Realmonitor automatikus jutalékriasztás funkciója.
2. Masszív jelenlét
A tanácsadók többsége számára – és mélységes tisztelet a kivételnek – egy ingatlan meghirdetése egyenlő a COM-on krediteléssel, gondolván úgyis ott vannak a vevők. Ez súlyos hiba. Rengeteg vevő keres más portálon, egyre többen a Facebook Marketplace-en, Facebook csoportokban és havi több millió ingatlankeresés történik a Google keresőben is. Azok az ingatlanosok a legsikeresebbek, akik a többi csatornát is aktívan használják – pl. a jó ingatlanokat automatikusan feltöltik a releváns Facebook csoportokba. Erről az egyik online bemutatónk alkalmával előadást is tartottunk, ezt itt tudod ingyen megnézni.
3. Igényes formátum
Ha van egy kivételesen jó ingatlanod, akkor érdemes azt egy igényes videó formájában bemutatni a Facebook csoportokban, amely így sokkal nagyobb figyelmet tud kiváltani, illetve ugyanarra az ingatlanra vonatkozó több hirdető közül inkább téged – mint hitelesebb tanácsadót – fognak megkeresni. Arról nem beszélve, hogy egy vevő sokszor eladó is, és ebben a minőségében pedig nem kizárt, hogy az igényes videós hirdetésed látva ugyancsak téged bíz meg – akár kizárólagosan – a saját ingatlana értékesítésével is. A Realmonitor abban is segít, hogy egy jó minőségű képekkel rendelkező hirdetésből ilyen videó szülessen.
Reméljük, hogy ezek a gondolatok hasznodra válnak és picivel hozzá tudtunk járulni a még sikeresebb értékesítéshez. Sikeres eladást kíván a Realmonitor csapata!