fbpx

Mi a jövő? És mikor jön el?

facebook-vs-comMa már egyre több tulajdonos hirdeti ingatlanát elsősorban a Facebookon. Ingyenes, egyszerű feltölteni az ingatlant, sok emberhez eljut a poszt, ismerősök azonnal látják. Ezzel szemben egy ingatlanos oldalra feltölteni – általában – bonyolultabb, – általában – pénzbe kerül, – általában – kreditelni kell és – általában – ingatlanosoktól jön onnan a hívások zöme. Ugyanakkor pedig az látszik, hogy reális hirdetési ár esetén a Facebookról is gyorsan elkel az ingatlan. Ha így van, akkor a Facebook beéri-e a COM-ot? Lesz-e és mikor lesz a Facebook a legnagyobb és elsődleges ingatlanhirdető platform? Mikor kell elkezdeni a hálózatoknak és tanácsadóknak átcsoportosítani a hirdetési költését a Facebookra? Mikor kell az ingatlanosnak a kiemelések és kreditelések mellett / helyett megtanulni a Facebook kampányok futtatását?

A karantén ideje alatt kényszerpihenőre kárhoztatott kreatív elmék nagyon sok cikket és elméletet szültek a Facebook ingatlanpiaci térhódításáról. Volt, amelyik az online ingatlanpiac pár éven belüli behódolását vizionálta, volt, aki egy konzervatív lassú átalakulás mellett érvelt és olyan is akadt, aki az ingatlanos oldalak és a Facebook egy kiegyensúlyozott, örök egymás mellett létezése mellett tette le a voksát.

Minthogy mindegyik mellett és ellen naphosszat tudnánk érvelni, arra gondoltunk, hogy érvelés helyett beszéljenek a számok. Megnéztük, hogy az elmúlt pár hónapban hogyan változott a tulajdonosi hirdetők száma az ingatlanos oldalakon és a Facebook ingatlanos csoportjaiban.

Mutatjuk.

fb-com-novekedes

fb-com-novekedes-adatok

A táblázat értelmezéséhez
Az első oszlop azt mutatja, hogy a Realmonitor által monitorozott Facebook csoportokban hány különböző tulajdonosi profillal posztoltak ingatlanhirdetést 2019 novemberétől kezdve. Ha egy tulajdonos több helyre is posztolta az ingatlanát, az csak egynek számít. A második oszlop azt mutatja, hogy a hazai ingatlanos oldalakon összesen hány különböző tulajdonos hirdetett 2019 novemberétől kezdve.

Míg 2019 novemberében a Facebook piaci részesedése 7% volt, pár hónappal később ez már 15%-ra nőtt, vagyis a Facebook egyre nagyobb falatot harap ki a piacból. Kérdés, hogy ez a trend folytatódik-e, beelőzi-e a COM-ot és általában az ingatlanos oldalakat, vagy csak arról van szó, hogy a Covid rövid időre helyzetbe hozta a Facebookot.

Erre bizony mi is nagyon kíváncsiak vagyunk, ezért egy, majd három hónap múlva ismét elvégezzük ezt az elemzést.

Ha szeretnéd, hogy neked is elküldjük az eredményt, itt iratkozhatsz fel a Realmonitor híreire:

Adatkezelési elfogadó nyilatkozat* (kötelező)

Az űrlap elküldéséhez az Adatkezelési nyilatkozat elfogadása szükséges.