Egy világ, ahol végtelen eladó ingatlan vár a tanácsadókra. Ahol nincs BAR-lista és akár minimálbérből is lehet jó ingatlant vásárolni. És ahol egy jól megválasztott ingatlan értéke 1 hónap alatt megtízszereződik. És ilyen van. Úgy hívják: Metaverzum.
A Facebook anyacége nem véletlenül változtatta meg a nevét Facebookról Metára. Mark Zuckerberg már korábban bejelentette, hogy több tízmilliárd dollárból építik az új virtuális világot, ahol a felhasználók már nem egy lapos weboldalon böngészik a tartalmat és vásárolnak termékeket, hanem egy 3 dimenziós virtuális világba belépve próbálják fel a ruhákat vagy találkoznak a barátokkal egy virtuális kocsmában.
Hogy ez mennyire nem csak az ő fikciója, azt jól jelzi, hogy több nagyvállalat már most dollármilliókért vásárol virtuális telkeket és ingatlanokat ezekben a metaverzumokban. Nekünk, XX. századi kövületeknek persze felfoghatatlan, hogy miért venne bárki virtuális négyzetmétereket egy virtuális világban, hogy virtuális ingatlant építsen rá. Ugyanakkor ha belegondolunk, az emberiség már jó ideje őrületes pénzeket költ virtuális javakra. Nem kell messzire mennünk, a legtöbb játék ún. micropayment-re épül, azaz a játékban igazi pénzért vesznek a játékosok kiegészítőket, amitől szebb vagy jobb lesz a játékos karaktere. De nemcsak a játékok világában költünk virtuális javakra. Tulajdonképpen a weboldalunk is virtuális valami, ami egy virtuális domainnév alatt érhető el. A car.com domain 872 millió dollártért, azaz több mint 270 milliárd forintért cserélt gazdát (forrás: godaddy.com). Sok milliárd dollárt fizetnek az emberek a Google keresőbe beütött szavakért – szavakért !!! -, hogy rákeresve a mi weboldalunkat dobja fel a kereső. A “Loans” szóért pl. 61 dollárt, azaz majdnem 20 ezer forintot fizetnek a szolgáltató cégek kattintásonként. Egyetlen kattintásért. És mi vajon hány forintot fizetünk évente virtuális COM kreditekért? Mi lehet ennél virtuálisabb?
Na jó, de a domainnévért, weboldalért és a kreditért is azért fizetnek az emberek, mert ezeken keresztül érjük el a vásárlóinkat – mondhatnánk. És pontosan erről szólnak a metaverzumbeli ingatlanvásárlások is. A nagy techóriások – élén a Facebookkal – rengeteg erőfeszítést és dollármilliárdokat fektetnek abba, hogy a kétdimenziós weboldal alapú tartalomfogyasztást átalakítsák 3 dimenziós virtuális világbeli tartalomfogyasztássá, ahol a weboldalak helyett a vásárlókat – azok avatarjait – virtuális ingatlanokban fogadják a szolgáltatók – avatarjai.
Egy ruhabolt – stílustól függően – akár egy márványszobrokkal és velencei tükrökkel dekorált óriási barokk villában üdvözölheti a vásárlókat, ahol 3D-ben próbálhatják fel a kiállított ruhákat, melyeket a történelem legszebb virtuális modelljei mutatnak be testközelből. A saját lakásunk 3 dimenziós meta-másába belépve rendezhetjük be az új konyhánkat, amelyet egy gombnyomással utána meg is rendelhetünk az IKEA-tól.
A jövőt persze senki se tudja. Ki tudta előre a fillérekért vásárolható bitcoinról, hogy mára több ezer milliárd dolláros kapitalizációjú termékké válik? Vajon felváltja a weboldal alapú tartalomfogyasztást a metaverzum 3 dimenziós virtuális világa? Vajon egy olyan felnövekvő generáció, amely már nem a Facebook szöveg és kép alapú mobilalkalmazásában, hanem egy 3 dimenziós virtuális térben éli a közösségi életet, hol vásárol majd?
Egy biztos. A metaverzum virtuális telkeinek jó része most még üresen áll, ingatlanjai most még olcsón megvásárolhatók. Techóriásoknak, boltoknak, befektetőknek. Mi is kinéztük már a Realmonitor 2.0 virtuális irodáját közvetlenül George Clooney virtuális rezidenciája és a Gucci család virtuális villája mellett 🙂
— Mi a Realmonitor 2.0?
A Realmonitor 2.0 egy forradalmi, ingatlanosokat segítő eszköz, amely 28 portál + a Facebook marketplace és több száz Facebook csoport tulajdonosi hirdetéseit teszi kereshetővé egy helyen. Próbáld ki ingyen!