fbpx

Visszajelzéseitek alapján legtöbben az új megbízások behozataláról szeretnétek többet olvasni.

Sorozatunk első részében olyan tippeket szedtünk össze, amelyekkel remélhetőleg könnyebb nekiállni a hideghívásoknak. A későbbiekben szeretnénk kitérni majd a hívások tartalmi részére, az ideális scriptre, valamint a hárítások kezelésére is.

hideghívás

Érdeklődve várjuk a Ti tapasztalataitokat, akár Facebook komment, akár vendégposzt formájában is!


Nem muszáj szeretni a hideghívásokat, de a szakmai sikerhez elengedhetetlen, hogy hatékonyak legyünk benne. Minden munkakörnek megvan az árnyoldala – az ingatlanos munkánál ez valószínűleg a hideghívás.

Elkezdeni különösen nehéz… lássuk a tippeket!

  1. Menj be az irodába!
    Az ingatlanosok dolgozhatnak otthonról vagy az irodából, de ha koncentrálni akarsz és elkerülni a figyelemelterelő ingereket, válaszd az irodát. (Gondolj rá úgy, mintha edzeni mennél 🙂 Attól, hogy független vagy, még bőven tanulhatsz a kollégáktól. Járj nyitott füllel, tanulj új módszereket, próbáld ki őket, és ami működik, nyugodtan alkalmazd te magad is.
  2. Időzítsd a hideghívásokat a nap elejére. 
    A hideghívásokhoz sok energia kell. Kapunk olyan visszajelzést, amire nem szolgáltunk rá, megkérdőjelezzük, hogy jól csináljuk-e. Ezek természetes érzelmi reakciók, tudatosítsuk ezt magunkban, nem személyesen nekünk szólnak. Viszont sokat segít, ha még tele vagyunk energiával, és ebből a szempontból a reggeli órák a legkedvezőbbek.
  3. Gyakorold a szerepet!
    A profi előadók is gyakorolnak – az ingatlanosoknak is szükségük van erre. A megfelelő script nagyon fontos! Legyen jól begyakorolt fogatókönyved a hívásokhoz, rövid, könnyen érthető bevezetővel. E nélkül kifelejthetünk fontos részleteket, érveket, keresni kezdjük a szavakat, stb. Kevés új hárítás van a nap alatt; azok az érvek, amelyeket a tulajdonosok felhoznak, tív éve is elhangzottak, és valószínűleg tíz év múlva is el fognak hangzani. Ezeket a kérdéseket újra és újra fel fogják tenni, érdemes ezekre felkészülni. Nagyon megtérül, ha időről időre valódi partnerrel (kolléga, barát, családtag) gyakorolunk.

    “X barátom szerint nem szabad ingatlanost megbízni, el lehet adni a lakást nélkülük is.”

    “Mennyi a jutalék?”

    “Mióta dolgozik a szakmában? Hány házat/lakást adott már el?”

    “Ismeri a környéket?”

  4. Hallgass valamilyen zenét.
    A hét törpének igaza volt 🙂 Csendben dolgozni lélekörlő. Hallgass olyan zenét, amitől jól érzed magad. Ne túl hangosan, ne zavarja a hívásokat, csak annyira, hogy tartsd a tempót.
  5. Állj fel.
    Legközelebb, ha valamilyen nehéz érvelés közepén jársz, próbáld ki, hogy felállsz, és figyeld meg, hogy rögtön energikusabbnak és magabiztosabbnak érzed magad. Ebben nincs semmi humbug – ha állsz, kevésbé kiszolgáltatottnak érzed magad. Használd a javadra, és állj fel telefonálás közben (mellesleg a gerincnek is jót tesz).
  6. Vedd fel a kesztyűt!
    Állj bele a helyzetekbe. Hiába gyakorolsz, ha nem veszed fel a telefont. “De nem akarom, hogy a kollégák halljanak.” Hidd el,hogy a kollégákat nem érdekli, mit mondasz, és akiket érdekel, azok nem bonyolítanak hívásokat. Aggódj kevesebbet és vedd fel a telefont.

Forrás:
http://rehrealestate.com/how-to-effectively-cold-call-part-1/http://rehrealestate.com/how-to-effectively-cold-call-part-1/